Witam Cię na stronie PUSZYSTE MARCHEWKI, zapewne jesteś tu, ponieważ posiadasz królika, bądź myślisz o jego zakupie. Jeśli chcesz być na bieżąco zapraszam na naszego instagrama @puszystemarchewki POZDRAWIAM!

Sałatka, czyli naturalne jedzenie dla królika!

W dzisiejszym poście przedstawiam sposób na sałatkę dla królika. Jak wiemy, zajęczaki uwielbiają jeść warzywa i owoce, ale te drugie powinniśmy podawać tylko jako przysmak, ponieważ są bardzo kaloryczne. Oczywiście nie wszystkie warzywa są dozwolone w diecie króla, dlatego przedstawiam wam przykładowo jedną sałatkę, którą możecie wykonać.
Sałatki możecie także sami wymyślać, bo warzyw jest wiele i możecie łączyć je w różny sposób. Ja dziś postawiłam na:

  • liść sałaty rzymskiej
  • korzeń pietruszki
  • korzeń marchwi 
  • dwie główki brokuła
  • plaster jabłka
  • czerwoną paprykę
  • koper


Nie wszystko zostało skrojone do sałatki, ponieważ ilość produktów na zdjęciu wyżej jest oczywiście za duża na jeden raz dla królika, dlatego pamiętajcie by pilnować ilości jaką skrajacie do sałatki. 

Jeżeli mamy już umyte i wysuszone produkty, (pamiętajmy o osuszeniu umytych warzyw i owoców, ponieważ podane na mokro mogą przyczynić się do wzdęć) to następnie kroimy odpowiednią ilość na małe kostki lub paski... jak kto woli. Liść sałaty rzymskiej położyłam na dnie miseczki, a następnie pokrojone produkty wymieszałam i wrzuciłam garść na liść.


Następnie przygotowujemy koper lub nać pietruszki. W moim przypadku był to koper, ponieważ wykorzystałam pietruszkę w formie korzenia. Umyty i wysuszony koper, kroimy i posypujemy naszą sałatkę.



Królaś na pewno będzie zadowolony z takiego naturalnego przysmaku. Jeśli także macie pomysły na sałatki to piszcie w komentarzach, bardzo chętnie zainspiruje się waszymi przepisami.









1 komentarz:

  1. Króliki to naprawdę piękne i miłe istoty. Uważam, że warto je hodować i karmić w naturalny sposób.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Puszyste Marchewki , Blogger