Witam Cię na stronie PUSZYSTE MARCHEWKI, zapewne jesteś tu, ponieważ posiadasz królika, bądź myślisz o jego zakupie. Jeśli chcesz być na bieżąco zapraszam na naszego instagrama @puszystemarchewki POZDRAWIAM!

Gangster okazał się...

Kliknij, aby dowiedzieć się czym okazał się mój kochany Gangster.











GANGSTERKĄ! Naprawdę... mój malutki chłopczyk okazał się być samiczką i to nie żart. Sama jestem dość zdziwiona, ale nie przeszkadza mi to, bo przecież zawsze będzie dla mnie Gangsterem.
Dlatego z tego powodu natchnęło mnie, aby dzisiejszego posta poświęcić na określanie płci u królika.
Warto pamiętać, że sprawdzanie płci u królików jest trudne szczególnie dla małych zajęczaków i nie powinno się robić tego przed 6 tygodniem życia. Oczywiście płeć możemy sprawdzić sami, ale możemy także skorzystać z pomocy lekarza weterynarii. Jeśli zaś wybierzemy pierwszą opcje, trzeba być bardzo ostrożnym przy zabiegu, aby nie zrobić żadnej krzywdy maluchowi. 


Niżej przedstawiam zdjęcie, które pomoże określić wam płeć waszego króla.



Jak wspomniałam wyżej... u młodszych królików trudniej określić płeć niż u dorosłych, ale nie trzeba być wielkim ekspertem by nauczyć się tego schematu.
Gdy króliki są większe różnice są bardziej dostrzegalne, przede wszystkim samce mają jądra na zewnątrz, bo kiedy są małe mają schowane w środku i aparat rozrodczy jest bardzo podobny, ale jest mała sztuczka.
U samców kiedy otwieramy ich aparat rozrodczy i patrzymy z bliska widzimy coś w kształcie 'wulkanu'. Natomiast kiedy weźmiemy samicę i przyjrzymy się z bliska jej aparatu rozrodczego, będzie nam przypominał kształt stożka. Ważne jest by dobrze się przyjrzeć i dobrze złapać królika. Do pomocy możecie użyć odrobinę wody, wystarczy zamoczyć palec w wodzie i pomoczyć futerko królika w tamtej okolicy. 

Zapraszam was również na profil naszego świeżutkiego i PUSZYSTEGO instagrama:

LINK:  TUTAJ >>>






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Puszyste Marchewki , Blogger